Witam,
jeśli zastanawiacie się, co tak naprawdę moglibyście osiągnąć dzięki wdrożeniu systemu klasy CRM to zapraszam do zapoznania się z naszym materiałem :) W prosty sposób przedstawia 5 najważniejszych elementów takiego systemu, które tworzą wartość dodaną dla przedsiębiorstwa
Offline
Profesjonalne systemy informatyczne są przeznaczone między innymi do obsługi klientów – dzięki nim będzie można znacznie usprawnić swoje kontaktu z klientami, poprawić wizerunek swojej firmy, a tym samym podnieść zyski. Systemy informatyczne CRM, ponieważ to właśnie o nich mowa, rekomendowane są w firmach mających zarówno kontakty z klientami docelowymi, jak i działającymi w branży B2B. System CRM, czyli Customer Relationship Management przeznaczony jest głównie do użytku w średnich i dużych firmach, które działają w sektorze handlowym, a także w innych branżach wymagających profesjonalnego wsparcia. System ten może być elementem systemu erp , jak i również można korzystać z niego osobno, gdy zajdzie taka potrzeba. Dzięki CRM będzie można poprawić w firmie jakość obsługi klientów, podnieść także wydajność pracy personelu, również uzyskać lepsze wyniki w zakresie wydajności sprzedaży, ponieważ z systemem można dopasować ofertę do zapotrzebowania klientów i spełnić ich wymagania w tym zakresie.
Offline
Ciekawy artykuł.
Offline
Systemy CRM są niezastąpione w działalności firmy i pozwalają na poprawę jej funkcjonowania. Dobrze dobrany CRM może wydatnie wpłynąć na zyski, jakie firma osiąga. Pozwala na lepszy kontakt z klientem i dopasowanie oferty do jego potrzeb. W naszej ofercie znajdują się dwa systemy CRM.CRM eGroupWare i CRM Vtiger. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. http://jns.pl/systemy-crm.html
JNS Sp. z o.o.
ul. Wróblewskiego 18
93-578 Łódź
www.jns.pl
biuro@jns.pl
tel. 42 209 27 01
Ostatnio edytowany przez uzytkownik (2013-10-10 12:48:25)
Offline
Zgadzam się z poprzednikiem, dobrze wybrany CRM pozwala firmie osiągnąć przewagę konkurencyjną. Miałam styczność z wieloma systemami, polecam bs4 CRM.
Offline
Co za papka marketingowo PRowa ble ble ble.
Offline
CRM wprowadza uporządkowanie w firmie. Pozwala zaplanować działania oraz przypomina o ich realizacji. Jest niezbędny zarówno pracownikom, którzy wzajemnie przydzielają sobie sprawy dzięki czemu jest porządek i jasność za co kto jest odpowiedzialny, dla pracodawców ponieważ mogą oni rozliczać z zadań pracowników i kontrolować ich wykonanie, dla klientów ponieważ system CRM umożliwia gromadzenie danych i szybkie ich odszukanie co poprawia komfort i profesjonalizm obsługi. Sam posiadam i polecam innym firmę, która oferuje to sprawdzone rozwiązanie mikrobit
Offline
Ostatnio zaczęłam pracę nad stworzeniem własnego biznesu i z opinii kilku osób wynikało, że warto jest korzystać z systemu CRM. Rozglądałam się po wielu ofertach, sporo firm oferuje korzystanie z systemów przez miesiąc za darmo. Przejrzałam ich kilka i najbardziej zapadł mi system limdesk, ponieważ jest bardzo przejrzysty i prosty w obsłudze.
Offline
Żeby mówić o korzyściach z CRM, trzeba przyjąć założenie, że nie jest to tylko system, ale strategia biznesowa wspierana przez narzędzia IT, której wdrożenie wymaga znaczących wysiłków po stronie organizacyjnej (działań z zakresu change management). Wówczas na etapie tworzenia biznesplanu wdrożenia można założyć konkretne mierzalne cele. Podaje przykłady za książką B. Deszczyński CRM. Strategia. System. Zarządzanie zmianą. Jak uniknąć błędów i osiągnąć sukces wdrożenia, Wolters Kuiver, Warszawa 2011.
Źródła korzyści mierzalnych (krótkoterminowe):
> poprawa konwersji w procesie Lead Management,
> wydłużenie produktywnego czasu pracy:
: np. ograniczenie manualnego raportowania
> czynności do tej pory niemożliwych do wykonania lub zwiększenie ich efektywności:
: np. kampania marketingowa w oparciu o cykl wymiany produktu (mniejsza grupa odbiorców, dotarcie do właściwych)
> obniżenie kosztów integracji lub rezygnacja ze starszych systemów (legacy systems).
Źródła korzyści mierzalnych (średniookresowe):
> kwantyfikacja wzrostu satysfakcji z poprawy procesów obsługi:
: np. zwiększenie częstotliwości wykonywania omijanych zwykle przez sprzedawców zadań ze ścieżki obsługi klienta, a poprzez to wzrost skuteczności konwersji.
> kwantyfikacja zmiany w poziomie lojalności:
: lojalność prospektywna, zakupu i efekt poleceń.
> kwantyfikacja zmian w poziomie rentowności:
: zwiększenie udziału usług i produktów dodatkowych w zakupach klientów
Źródła korzyści mierzalnych (długookresowe):
> wzrost wartości posiadanej bazy danych: wpływająca na wycenę przedsiębiorstwa:
: wycen rynkowa (zakres, jakość, ilość),
: przychody generowane z działań bezpośrednich na przestrzeni czasu.
dr Bartosz Deszczyński, CRM
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Offline
dr. Deszczyński bardzo precyzyjnie opisał zagadnienie. Tak jak wszystko w marketingu, niby blabla i tak oczywiste ale jak ktoś się wczyta to zrozumie sens.
Nie uważam jednak, aby wysiłki wdrożeniowe były obecnie aż tak znaczące. Migracja z posiadanych baz danych jest bardzo łatwa, Może dlatego, że testowane CMR-y posiadły funkcję importu danych z excella i csv, Obsługa jest intuicyjna. A korzyści dużo...
alternatywą do CMR pozostaje zapisywanie na żóltych karteczkach, a dla ambitnych polecam stworzenie czegoś w excelu :)
Offline
Dodam tylko, że mimo predefiniowanych narzędzi przygotowanych do importowania danych z wybranych platform i formatów danych nadal łatwo tu o błędy. Podam trywialny przykład.
Dajmy na to, że w systemie A (ERP eksportujący dane do CRM) dozwolony string danych z nazwiskiem to 30 znaków, a w systemie B (CRM importujący z CRM) maksymalna długość tego pola to 25 znaków. Jeśli migrację i integrację zrobi się na łapu capu, to rekordy z nazwiskami o długości 25+ nie wczytają się.
To wszystko i tak przy założeniu, że użytkownicy systemu A wpisują dane w odpowiednie pola. W swojej praktyce widziałem już taki przypadek, że chcąc wystawić fakturę na małżonków, pracownicy wpisywali w polu imię żonę, np. Magdalena Nowak, a w polu nazwiska męża, np. Jan Nowak albo w polu imię Magdalena i Jan, a w polu nazwiska Nowakowie. Nawet jeśli coś takiego przeszło, to automatyczne połączenie rekordów za pierwszym razem było utrudnione.
Pozdrawiam,
dr Bartosz Deszczyński, CRM Profi
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Offline
Jest sporo korzyści związanych z wdrożeniem CRMa w firmie. O ile w przypadku gdy firma wcześniej nie korzystała z żadnego rozwiązania to sprawa jest prosta, gorzej gdy w grę wchodzi przeniesienie się na inny system. Ważne żeby przy samej migracji nie zrobić takich gaf o jakich wspomniał Bartosz Deszczyński. Można przewidzieć wiele przypadków brzegowych ale przez pewien czas od wdrożenia i tak będą wychodziły różnego rodzaju błędy. To też trzeba brać pod uwagę.
Offline
Jak ktoś jest zainteresowany tematem to polecam wpis na blogu wpis na blogu. W miarę klarownie napisane.
A co do przenoszenia to już tez zależy trochę sytuacja od doświadczenia firmy. Wszystkiego nie da się przewidzieć wiadomo. Ale jak programiści mają łep na karku to wiadomo z takimi problemami sobie poradzą. Ważne żeby była chęć z ich strony i zaangażowanie.
Offline
Korzyści związanych z wdrożeniem systemu CRM jest sporo. Nikt temu nie może zaprzeczyć. Jednak wiele zależy od systemu jaki wdrożymy.
Testowałem kiedyś bezpłatne systemu CRM.
I powiem szczerze, że irytowały mnie ponad miarę. Nie mogłem się długo połapać gdzie co jest, nie był przyjazny wizualnie. Choć pewnie wiele osób korzysta z takich systemów i jest zadowolona.
Jeśli chodzi o bezpłatną komunikację to polecam i zarządzanie sprawami to wolę już korzystać z dokumentów google. Jest to wystarczające dla małych firm. Dostępne z każdego miejsca (jeśli mamy internet).
W dzisiejszych czasach sam goły system CRM to też mało. Potrzebujemy pełnej komunikacji. Zarządzania klientami/sprawami/dokumentami/mailami.
Nie bez powodu wzięło się powiedzenie, że nie ma nic za darmo.
Jeśli za coś nie zapłacimy i nie kupimy tego czego rzeczywiście potrzebujemy, możemy być pewni, że w bezpłatny system zapłacimy czasem i nerwami a nasi współpracownicy będą chodzić i narzekać na g****ny system.
Offline
Uważam, że wdrożenie CRM w firmie jest dobrym rozwiązaniem. Np. u nas gdzie firm ma siedzibę w mazowieckim, a ludzie jakich mamy pracują głównie zdalnie - CRM to jedno z lepszych rozwiązań. Szukaliśmy długo czegoś co by nam ułątwiło pracę. Wypróbowaliśmy mnóstwo CRM. I ciągle pracujemy na dwóch, z czego jeden sobie dopiero testujemy - jakaś nowość na rynku. Ale wracając do tematu - CRM ułatwia pracę wewnątrz firmy, oraz kontakt z klientami.
Offline