CRM Forum - opinie o systemach zarządzania relacjami z klientami.

Największe i najstarsze forum o tematyce CRM w Polsce.
Opinie na temat różnych systemów CRM i nie tylko.

CRM a DMS?

#1 2014-08-29 08:44:18

m.tomaczak
Użytkownik
Data rejestracji: 2014-08-29
Liczba postów: 1

CRM a DMS?

Zauważyłem, że coraz więcej osób poszukuje CRM, który przy okazji będzie wspierał także zarządzaniem obiegiem dokumentów.  Wiele firm  jak np. bs4 oferuje takie rozwiązania... Czy sądzicie, że systemy CRM powinny rozwijać swoje funkcjonalności w tym zakresie, czy po prostu umożliwiać łatwą integrację z innymi, specjalistycznymi programami?

Offline

#2 2015-01-23 01:16:55

Piotrek
Użytkownik
Data rejestracji: 2015-01-23
Liczba postów: 4

Odp: CRM a DMS?

Co masz na mysli pod dms?

Offline

#3 2015-05-19 09:54:58

Bartosz Deszczyński
Użytkownik
Data rejestracji: 2015-05-19
Liczba postów: 4

Odp: CRM a DMS?

Myślę, że z DMS chodziło o Document Management System, choć skróty mogą być różne, np. Dealer Management System, czyli taki mały ERP w branży motoryzacyjnej.

A teraz do rzeczy. Myślę, że obudowanie systemu CRM funkcjami wspierającymi pracę jego liniowych użytkowników ma sens. Dzięki temu zwykle niechętni do pracy z systemem handlowcy mogą korzystać udogodnień, które dają im natychmiastową bezpośrednią korzyść - o wiele bardziej namacalną niż standard ze szkoleń mówiący o większej lojalności klientów.

Np. jeśli w systemie oprócz workflowu ścieżki sprzedaży zaszyty jest ofertownik z bezpośrednim podglądem na magazyn, wyceną opcji finansowania, materiałami zdjęciowymi, polecanymi dodatkami do produktu podstawowego, wykonanie kompleksowej oferty może zająć znacznie mnie czasu niż tradycyjnym sposobem i na dodatek łatwo ją później odnaleźć i modyfikować. Podobnie, gdy praca wymaga tworzenia jakiś dokumentów z klientem czy dla celów backofficowych, logiczne jest połączenie ich tworzenia i przechowywania z workflowem. Dzięki temu łatwiej je tworzyć, łatwiej też o wyższą ich jakość i unikanie pomyłek, a na dodatek łatwiej też skontrolować, czy zapisy w systemie odpowiadają rzeczywistości, czy są bardziej "piątkową masówką". Poza tym mamy o jedno okienko do obsługi mniej.

dr Bartosz Deszczyński, CRM
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Offline

#4 2016-01-25 11:11:09

stek
Użytkownik
Data rejestracji: 2016-01-25
Liczba postów: 12

Odp: CRM a DMS?

Powiem szczerze, że nie słyszałem jeszcze o czymś takim.

Offline

#5 2016-07-01 15:30:24

pwanicki
Użytkownik
Data rejestracji: 2016-07-01
Liczba postów: 7

Odp: CRM a DMS?

Dla osób które nie słyszały o tym by CRM miał dodatkowe funkcjonalności :

Przykład rozwiązanie eDokumenty które jest połączeniem systemu CRM/BPM/DMS.
Dzięki rozwiązaniu można w łatwy i szybki sposób zarządzać klientami, dokumentami, projektami.

System ma bardzo wiele funkcjonalności począwszy od tych wymienionych wcześniej po zarządzanie wnioskami urlopowymi, sekretariatem, kancelarią itd.


To jest bardzo dobre podejście do całej sprawy, bo jak już ktoś wspomniał, handlowy chętniej będą korzystać właśnie z takiego rozwiązania.
Taki system znacząco przyśpiesza pracę - dzięki oszczędności czasu można skupić się na innych ważnych rzeczach.

Offline

Aby dodać odpowiedź do tego wątku zarejestruj się lub zaloguj.