CRM Forum - opinie o systemach zarządzania relacjami z klientami.

Największe i najstarsze forum o tematyce CRM w Polsce.
Opinie na temat różnych systemów CRM i nie tylko.

CRM czy ERP?

#1 2020-08-26 10:49:04

maksii
Użytkownik
Data rejestracji: 2020-08-26
Liczba postów: 1

CRM czy ERP?

Hej wszystkim, generalnie tak jak w temacie. Zastanawiam się czy lepszą inwestycją będzie system ERP czy może jednak CRM? Zastanawiałem się głównie nad enova365. Możecie coś powiedzieć na jej temat? Bo naprawdę nie wiem czy to będzie dobre rozwiązanie czy może lepiej zapłacić za zrobienie systemu CRM.

Offline

#2 2020-10-15 17:35:03

Kacper Nowak
Użytkownik
Data rejestracji: 2020-10-15
Liczba postów: 4

Odp: CRM czy ERP?

Oba typy aplikacji mocno różnią się od siebie. W ERP najważniejsze są zasoby czyli np. łańcuch dostaw, zamówienia do dostawców, przyjęcie na magazyn i ewentualna sprzedaż, wydanie towaru klientowi - przy czym opcje dotyczące obsługi klienta schodzą na dalszy plan bo najważniejsze żeby zachować spójność informacji o tym gdzie jest dana sztuka towaru (dopiero zamówiona, zarezerwowana, na stanie, wydana, zwrócona, zgubiona itp.).

W CRM najważniejsze jest spojrzenia na klienta - tak, żeby handlowcy w karcie klienta od razu wiedzieli kto to jest? Jaką mamy relację (dostawca, klient, partner)? Jakie mamy zakończone tematy a jakie w trakcie? Kto ostatnio się kontaktował? Czy wszystkie sprawy pozamykane? Kiedy się przypomnieć?

Są oczywiście miejsca gdzie obszary ERP i CRM się pokrywają np. przy kliencie chcemy widzieć czy ma zapłacone wszystkie faktury i kiedy wygasa umowa. W ERP przydadzą się informacje o ustalonych indywidualnych warunkach cenowych lub grupie rabatowej itp. Często CRM rozrasta się w stronę ERP a ERP ma moduł CRM, zdarza się że 2 aplikacje łączy się ze sobą integracjami.

W obecnych czasach nie ma sensu pisać własnego CRM o ile nie ma się dużego budżetu, zaufanego zespołu programistów i bardzo specyficznych potrzeb, które uzasadniały by odrzucenie oferty istniejących rozwiązań. Obecnie coraz popularniejsze jest opłacanie usługi w modelu SaaS czyli w ramach comiesięcznej opłaty zamiast dużego jednorazowego zakupu za niemałe pieniądze aplikacji, która nie wiadomo czy się sprawdzi.

Można sprawdzić ewentualne specyficznie branżowych systemów z przygotowanym już nazewnictwem i funkcjami ale to też oznacza często ograniczenia w zakresie dostosowania. Ogólnie dostosowania to jeden z ważnych tematów który warto omówić z dostawcą - czy są możliwe i jaka jest stawka za dodatkowe prace. Przy odpowiednio elastycznym rozwiązaniu można uzyskać praktycznie dedykowany system za ułamek ceny aplikacji pisanej od zera. Inna sprawa to kwestie języka w aplikacji i dostępu do supportu.
Osobiście mogę polecić egito.pl/

Offline

#3 2021-05-25 08:39:01

Sieciak
Użytkownik
Data rejestracji: 2021-05-25
Liczba postów: 20

Odp: CRM czy ERP?

Z Firmao nie musisz wybierać, ponieważ jest to CRM, który zawiera ERP. Nie dość, że w jednym miejscu masz moduł, który służy do zarządzania magazynem, kompletacją czy produkcją to dodatkowo możesz zarządzać swoją firmą, czasem pracy pracowników, czy fakturami. W jednym systemie masz dostęp do maili oraz do powiązanych z nimi kontrahentów, czy dokumentów. Sprawdź sobie na www.firmao.pl/ds. Przez 14 dni program jest darmowy, a można przetestować sobie wszystkie funkcje.

Offline

Aby dodać odpowiedź do tego wątku zarejestruj się lub zaloguj.